آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

تاثیر درمانی طب سوزنی بر آرتروز

 

Z

درمان آرتروز با طب سوزنی

قرن های متمادیست که درمان آرتروز و درد مفاصل توسط طب سوزنی، رواج داشته است. طب سوزنی برای بسیاری از مبتلایان به عنوان جایگزین یا مکمل درمان های مدرن آرتروز استفاده می شود. طب سوزنی تنها برای درد مفاصل کاربرد درمانی ندارد، بلکه در مفاصل تحریک شده و ملتهب، می تواند منتج به تسکین درد قابل توجهی شود. بنابر این، باید دانست عملکرد طب سوزنی در این زمینه چگونه است.

پیش بینی میزان بهبود طی هر جلسه غیر ممکن است. برای یافتن میزان تسکین درد، تنها راه، انجام درمان است و اینکه ببینید بعد از آن چه اتفاقی برای مفاصلتان خواهد افتاد. نخستین جلسه ی طب سوزنی، ممکن است تا یک ساعت نیز طول بکشد ! جلسات بعدی معمولا کوتاه تر خواهد بود. هر جلسه، بین ۲ تا ۲۰ سوزن نازک داخل پوست شده و چندین دقیقه به همان وضع، باقی خواهد ماند. ماندن سوزن در بدن، خوشایند نخواهد بود، اما اکثر افراد، تنها، هنگام داخل شدن سوزن به بدن، احساس گزش خفیفی می کنند و غیر از آن، اظهار درد دیگری ندارند. احتمالا ، متخصص طب سوزنی با چرخاندن سریع سوزن ها، طی جلسه ی درمانی، نقاط مربوطه را تحریک خواهد کرد.

آرتروز

سیر بیماری آرتروز مـراحل متعددی دارد، در اولین مرحله غضروف حالت الاستیک خود را از دست می دهد و به راحتی بر اثر گذشت زمان و یا ضربه تخریب می‌شود. تخریب غضروف باعث تغییرات استخوان زیرین می شود سپس استخوان ضخیم می شود و ممکن است کیست ها در زیر غضروف به وجود بیایند. استخوان سـازی جـدیـد به شکل خارها یا استئوفیت ها در لبه های استخوان مفصل توسعه مـی‌یـابنـد. قطعـاتـی از غضـروف یـا استخـوان کنده شده در فضای بین مفصلی رها مـی‌شـونـد و شنـاور مـی مـانند.

 

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان