آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

برجسته کردن گونه

برجسته کردن گونه هر روز افراد بسياري با استفاده از عملهاي مختلف زيبايي اعتماد به نفس بيشتري پيدا كرده واز زندگي خود لذت بيشتري مي برند اين اطلاعات فقط براي آگاهي شما ارائه شده است . بديهي است جزئيات بيشتر و ميزان سودمندي چنين عملي براي شما ، مواردي هستند كه مي توانيد حضوراً با اينجانب مطرح نماييد .
برجسته بودن استخوانهاي گونه در زيبايي صورت اهميت بسزايي دارد . در بعضي افراد استخوانهاي گونه به ميزان كافي رشد نكرده است و لذا گونه هاي پهن وبي حالتي دارند . چنين افرادي كانديد خوبي براي گونه گذاری هستند . اين عمل را مي توان به تنهايي و يا همراه با ساير عملهاي زيبايي صورت مثل جراحي پلاستيك بيني و … . بطور همزمان انجام داد .
برای برجسته تر کردن گونه ها  و کاشت گونه میتوان از روشهای متفاوتی مثل تزریق چربی ، تزریق ژل و یا استفاده از پروتز گونه کمک گرفت که مناسب ترین روش ، استفاده از جراحی پروتز گونه است . پروتز ها از جنس مخصوصی تهیه شده اند که برای بدن انسان بی ضرر باشند . از نظر ظاهری میتوان آنها را به پلاستیک فشرده تشبیه کرد . پروتزهاي گونه سايزها و شكلهاي مختلفي دارند كه پزشك براي هر بيمار پروتز مناسب را انتخاب خواهد كرد .

 Rimel_FunMihan.Com-1

روش های برجسته کردن گونه ها

تزریق چربی ( acr+prp)جدید
پروتزهای گونه
ژل های تزریقی

تزریق چربی
از روش های برجسته سازی گونه ، تزریق چربی زیرپوست گونه است.
این چربی از بدن خود شما به دست می آید. معمولا چربی اضافی در ناحیه شکم و ران انباشته می شود. در این روش چربی را از بخشی از بدن استخراج کرده و شست وشو داده و در گونه تزریق می کنند. این روش برای برجسته سازی گونه و سینه مناسب ترین روش است.

اما تصور نکنید گونه گذاری بدون جراحی با تزریق چربی کاملا بدون عارضه است چربی در طول 3 ماه پس از تزریق در محل جدید، 30-40درصد حجم خودش، آب جذب می کند و بدتر از آن، این که جذب چربی در تمام سطوح یکسان نیست، به طوری که اگر چربی را به دو طرف صورتتان تزریق کنید پس از مدتی به صورت غیریکنواخت آب جذب کرده و صورت ممکن است بی تناسب شود.

عوارض تزریق چربی :

در تزریق چربی از یک پرکننده به عنوان فیلر استفاده می شود، اما تزریق چربی با مشکلاتی همراه است و این امکان وجود دارد که چند بار این عمل برای فرد تکرار شود، همچنین عمل تزریق چربی طولانی است. در این روش چربی از بدن خود فرد گرفته شده و به صورتش تزریق می شود.

پروتزهای گونه ( ایمپلنت )

پروتز های گونه Malar Implants انواع مختلف دارند.
پروتز های گونه شکل و سایز های مختلفی دارند که برای هر فرد پروتز مناسب انتخاب خواهد شد.
این عمل را می توان به تنهایی و یا همراه عملهای زیبایی دیگری انجام داد.

پس از عمل چه بر شما خواهد گذشت؟
زمانیکه عمل به پایان رسید شما به قسمت ریکاوری اتاق عمل منتقل خواهید شد تا در آنجا برای مدتی تحت مراقبت و نظارت دقیق باشید. پس از مدت کوتاهی به بخش انتقال خواهید یافت. دید شما ممکن است برای مدت کوتاهی ناواضح باشد که علت آن پمادی است که در حین عمل برای محافظت از چشمان شما بر روی آنها زده میشود. چند ساعت بعد، شما از بیمارستان مرخص شده و به منزل برمیگردید. البته دانستن این نکته ضروری است که مدت زمان بستری و زمان ترخیص میتواند در بیماران مختلف متفاوت باشد. زمانیکه به منزل رسیدید باید در حالت درازکشیده به پشت (طاقباز) و درحالیکه دو بالش زیر سر دارید بمدت 3 روز استراحت مطلق نمایید. به یاد داشته باشید که تنها مُسکن مجاز در هفته اول پس از عمل استامینوفن است و شما باید از هرگونه داروی ضد درد دیگر اجتناب نمایید. سیگار کشیدن و همچنین استنشاق دود سیگار سبب به تاخیر افتادن فرآیند ترمیم شده و باید شدیدا اجتناب گردد.
گونه های شما تا چند ساعت بیحس است و سپس آرام آرام احساس پُری، سفتی و سوزش مختصر میکند. این احساس با استفاده از داروهای تجویز شده برطرف میگردد. بالا نگه داشتن سر و گذاشتن دو بالش زیر سر هنگام خواب میتواند برطرف شدن تورم را تسریع نماید. درصورتیکه پروتز از طریق دهان کار گذاشته شده باشد شما باید تا چند روز فقط مایعات و غذاهای آبکی با استفاده از نی مصرف کنید. شستشوی دهان با دهانشویه پس از هر وعده غذا ضروری است.
ممکن است تا چند هفته در ناحیه گونه ها احساس خواب رفتگی داشته باشید. پس از آنکه این خواب رفتگی برطرف شد ممکن است حس گونه ها تا مدتی افزایش یافته باشد. ممکن است گونه های شما در سیر بهبودی دچار غیرقرینگی گردند که علت این امر تورم ناحیه بوده و همواره با کاهش ورم اصلاح میشود. مدت زمان لازم برای فروکش کردن کامل ورم ها و حصول شکل و نتیجه نهایی حدود 6 ماه است.

آیا جراحی پروتزگونه دردناک است؟

تقریبا هیچیک از بیماران، جراحی پروتز گونه را درد آور توصیف نمیکنند. احساس سفتی و پُری بعد از عمل طبیعی است و درد مختصر و سوزش با دارو برطرف میگردد.

آیا جای برش باقی میماند؟

از آنجا که اغلب موارد جراحی از راه داخل دهانی انجام میشود، هیچگونه اثری از عمل باقی نخواهد ماند.

به چند روز استراحت نیاز دارید؟

شما نیاز به یک هفته استراحت در منزل دارید و میتوانید پس از آن به کار و زندگی روزمره خود بازگردید. ویزیتهای مجدد یک هفته، دو هفته، یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال بعد از عمل انجام میشود.

 

 

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

 

مشاوره رایگانمشاوره رایگان