آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

انواع درمان پارگی منیسک زانو

 45 1

2Q==

درمان بدون جراحی پارگی منیسک زانو

بلافاصله بعد از آسیب باید اقدامات زیر را برای بیمار انجام داد:

  • بیمار باید استراحت کند تا فشاری به زانو وارد نشود و بافت آسیب دیده فرصت بهبودی داشته باشد. ممکن است پزشک معالج به شما توصیه کند مدتی از عصای زیر بغل استفاده کنید.
  • چند بار در روز زانو را با یخ سرد کنید. البته یخ را مستقیما روی پوست نگذارید.
  • یک باند کشی را روی زانو ببندید تا زانو کمپرس شود. این فشار موضعی مانع از افزایش تورم شده و احتمالا میتواند مانع از خونریزی در بافت آسیب دیده شود.
  • دراز کشیده و زانویتان را بالاتر از سطح قلبتان بگیرید تا تورم زانو کم شود.
  • استفاده از داروی مسکن جهت کاهش درد و تورم.

درمان جراحی پارگی منیسک زانو

امروزه درمان جراحی آسیب های منیسک معمولا توسط تکنیک آرتروسکوپی انجام می شود. در این روش پزشک از راه شکاف کوچکی که در روی پوست زانوی شما ایجاد می کند یک دوربین را وارد زانوی کرده تا بتواند داخل زانو را مشاهده کند و سپس از راه شکاف های کوچک دیگر ابزار هایی را وارد زانوی شما می کند تا با کمک آنها قسمت پاره شده منیسک را بدوزد یا از زانوی شما خارج کند.

بعد از جراحی، پزشک شما ممکن است زانویتان را در یک بریس بگذارد و بعد از مدتی لازم است تا شما با کمک فیزیوتراپ با انجام حرکاتی در زانو حرکت و قدرت زانویتان را بازپروری کنید. ابتدا از ورزش هایی استفاده می شود تا حرکات زانوی شما را بهتر کند و بعد از مدتی حرکات ورزشی به شما آموزش داده می شود تا قدرت عضلات اطراف زانو را بیشتر کنید. این بازپروری معمولا با کمک و آموزش فیزیوتراپی انجام میشود ولی انجام مرتب و درست آن به عهده خود شما بوده و بیشتر در خانه انجام می شود.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان