آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

انواع درد مکانیکی ستون فقرات کمری و درمان آن

1-کشیدگی,پیچ خوردگی و فشار به عناصر ناحیه کمر

2-فتق دیسک بین مهره ای

3-لیزخوردن مهره کمری

4-انحراف جانبی ستون فقرات

5-استئوآرتریت

6-تنگی کانال نخاعی

7-شکستگی-دررفتگی در ناحیه کمری

تنگی کانال نخاعی با طب فیزیکی و توانبخشی:

ماساژ درمانی تنش و اضطراب را کاهش می دهد.ماساژ، گره های چربی حبس شده در اندام های بدن را باز نموده و جریان آزاد مایعات را در نسج میسر می سازد و مواد زائد را از سیستم بدن خارج می نماید.

 ماساژ باید در حال استراحت و به دور از فشار روانی و بدون عجله صورت پذیرد، چون در حال فشار روانی، کانال های خروج مواد زائد و سمی منقبض شده و بسته می شوند، ولی در حال استراحت، کانال های فوق آزاد هستند و لذا مواد زائد و سمی به راحتی دفع می شوند.

سالیان متمادی است که از ماساژ درمانی استفاده می‌شود. امروزه، اگر به انجام ماساژ احتیاج یا تمایل داشته باشید، می‌توانید از میان ۸۰ شیوه مختلف ماساژ با فشارها، حرکات و تکنیک‌های گوناگون یکی را انتخاب نمایید.

هر انسان معمولاً 26 مهره در ستون فقرات خود دارد. مهره ها بوسيله صفحات انعطاف پذيري به نام ديسك بين مهره اي از يكديگر جدا مي شوند.

اگر بنا به دلايلي ديسك از قسمت عقبي خود دچار بيرون زدگي يا فتق شود، اين قسمت بيرون زده روي نخاع يا رشته هاي نخاع فشار وارد مي كند و سبب بروز درد در ناحيه كمر با انتشار به پاها مي شود.

اگر علائم فتق دیسک شدید نباشد با درمان محافظه کارانه(کنسرواتیو) که می تواند درمان دارویی,استراحت و فیزیوتراپی باشد تا حد زیادی مشکل بیمار را برطرف کرد ولی اگر شدت علائم خیلی شدید باشد و با MRI و میلوگرافی نیز تائید گردد نیاز به عمل جراحی دارد.

مردم به اصطلاح به اين بيماري ديسك كمر مي گويند كه البته اصطلاح درست آن فتق ديسك كمری مي باشد. اين بيماري، بيماري سياتيك نيز خوانده مي شود.

تمام این روش‌ها عبارتند از فشار، مالش و دستکاری ماهیچه‌ها و دیگر بافت‌های نرم بدن به وسیله دست و انگشتان. گاهی اوقات از ساعد، آرنج یا پاها نیز استفاده می‌شود.

افراد از میان روش‌های مختلف ماساژ درمانی یکی را انتخاب می‌کنند تا علائم را از بین برده، جراحات خود را بهبود بخشند، به درمان بیماری خاصی کمک کرده و به طور کلی تندرستی خود را بهبود بخشند.ماساژ درمانی نه تنها به بهبود کمردردهای مزمن و تنگی کانال نخاعی کمک می‌کند بلکه در بهبود فعالیت‌های فرد نیز تاثیر مفید و قابل ملاحظه دارد. (مراجعه بیماران به کلینیک های طب فیزیکی و توانبخشی میتواند با انجام درمان به موقع از پیشرفت بیماری و نیاز به انجام عمل باز جلوگیری نماید.)

مقالات مرتبط

مشاوره رایگانمشاوره رایگان