آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

آزمون انعطاف واستقامت در بیماران سکته مغزی

آزمون انعطاف در بیماران سکته مغزی

انعطاف به طور خاص مهمترین جزء آمادگی جسمانی است که باید هم بعد ازCVA وهم بعد از ضربه مغزی تست شود. اخیرا ثابت شده که ۸۰% سکته ای ها در دهه ۶۰ ،۷۰،۸۰ زندگی وقتی که التهاب مفصل(آرتریت) در بین آنها شایع است قرار دارند. به دنبال ضربه مغزی احتمالا دامنه حرکتی به دلیل ضربه به مفاصل که ممکن است همراه با ضربه مغزی وارد شده باشد، ویا به دلیل کاهش تحرک در طول مراحل حاد دوره بهبودی و احتمال افزایش استخوان سازی وجود داشته باشد محدود می شود. سکته مغزی می تواند باعث ضعف یا اسپاسم عضلانی شده که هر دو دامنه حرکت مفصل را کاهش می دهد. برای اندازه گیری دامنه حرکتی از یک گونیا متر دستی می توان استفاده کرد.

آزمون استقامت در بیماران سکته مغزی

استقامت می تواند با ۶یا ۱۲ دقیقه راه رفتن اندازه گیری شود.

آزمون های عصبی – عضلانی

آزمون های عصبی – عضلانی شامل تحلیل راه رفتن ، شاخص تعادل برگ ، انعطاف فانکشنال ( عملکردی)،ابزار ارزیابی تینتی و شاخص نجات یا فتگان NIH، میباشد.
در زیر مواردی که باید برای تست های ورزشی به طور خاص در نظر گرفت، آمده است:
بسیاری از بیماران که مبتلا به CVA هستند تحت درمان فشار خون وبیماری های قلبی – عروقی قرار دارند.بیمارانی که انقباض اضافی عضلانی دارند ممکن است  از داروهای کاهش دهنده تن عضلانی استفاده می کنند.آرتریت در بیمارانCVA شایع است.کنترل حرکتی کاهش یافته یک اندام شاید ضروری است از دست یا پای سالم برای دوچرخه کارسنج استفاده کنید.یک وسیله ورزشی ممکن است  نیاز باشد که تغییراتی داده شود مثلا از بند برای بستن دست ها و پاها استفاده کنید.بیماران CVA ممکن است در خطر بیماری ها قلبی – عروقی نیز باشند، ارزیابی دقیقECG بسیار ضروری است.ممکن است حس آنها ضعیف شده باشد. بنابراین مراقبت ویژه برای پیشگیری ازآسیب ضروری است.
بیمارانCVA ممکن است به بیماری عروق محیطی هم مبتلا باشند که توانایی آن ها را در حرکت و جنبش کاهش می دهد.

منبع : سلامت نیوز

مقالات مرتبط

بادکش درمانی و فواید آن

درمانگران از تکنیک بادکش درمانی برای کاهش دردها، اسپاسم‌ها، گرفتگی‌ها و خستگی‌های ناشی از فعالیت‌های روزمره استفاده می‌کنند. بادکش درمانی

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان