آدرس: جنوب به شمال خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، پلاک 34

نوبت دهی مرکز : 88801800 – 021

خواص عسل برای مفاصل

دانشمندان باور دارند که عسل قادر است به مغز ایمپالسی بفرستد که باعث ترشح مواد ضد درد می‌شود. در این زمینه، دکتر رابرت هنکین یک کتاب نوشته است که در آن به خصوصیات ضد درد عسل اشاره می‌کند.

ارزش درمانی عسل در کاهش دردهای استخوانی، رماتیسم ، عرق النساء (سیاتیکپا دردهای شدید و دردهای مفاصل بسیار بالا است. برخی از پزشکان این خاصیت را به وجود اسید فرمیک در عسل نسبت می‌دهند. بیماران می‌توانند مقداری عسل را روی ناحیه درد بمالند و پس از دو ساعت آن را تعویض کنند. علاوه بر این، صبح ها می‌توانند دو قاشق سوپ خوری عسل را به عنوان صبحانه مصرف کنند.

آرتروز

در درمان آرتروز مقداری عسل خالص را روی پارچه تمیزپهن کنید روی مفاصل بگذارید و هر 24 ساعت یک بار این کار تجدید شود و همچنین در درمان دردهای زانو.آرنج و رگها و ما هیچه ها هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری عسل بجوید و با کمی عسل موضع درد را ماساز دهید.

کوفتگی

جهت مداوای کوفتگی دست و پا و…… مقداری مساوی عسل و گلیسیرین را مخلوط نموده و به محل کوفتگی بمالید بهبود آن را تسریع می کند

کمر درد

در کمر درد عادی و مزمن که مربوط به دیسک نباشد 200 گرم پوره پیاز(پیاز رنده شده ) را با 100 گرم عسل مخلوط نموده و دو روز به حال خود بگذارید سپس صاف کرده هر روز صبح ناشتا دو فنجان کوچک از آن را بنوشید. از غذاهایی ماننند: پیاز رنده کرده مخلوط با عسل و تخم مرغ با عسل میل نمایید(به استثناء افراد مبتلا به دیابت . نقرس . فشار خون).اگر باد در کمر بود پودر زنیان را با عسل خمیر کرده بر کمر بمالید.

ضربه خوردن یا صدمه دیدن استخوان

ساقه و برگ علف هفت بند را بجوشانید با عسل خالص مخلوط نموده ضماد نمایید.

رماتیسم

یک روش درمانی برای کاهش درد ورماتیسمی که می‌توانید امتحان کنید، مخلوط کردن تخم ترب سیاه و دانه‌های خشخاش سفید به میزان 8 مثقال هر کدام با وزن مساوی از عسل مصفی (عسل بدون موم) و قرار دادن آن بر روی منطقه دردناک است. این روش به شما کمک می‌کند درد را کاهش دهید و در صورت لزوم می‌توانید آن را تکرار کنید. همچنین، مصرف یک قاشق مرباخوری عسل مصفی بعد از هر وعده غذایی نیز برای درمان دردهای رماتیسمی قدیمی و مزمن بسیار مفید است.

لازم به ذکر است که زهر زنبور عسل یک عامل مؤثر برای درمان رماتیسم است که به دو روش می‌توان آن را استفاده کرد: روش مستقیم (استفاده از نیش زنبور به صورت مستقیم در منطقه دردناک، در صورتی که شما حساسیت نداشته باشید) و روش غیرمستقیم (ترکیب زهر زنبور با داروهای شیمیایی دیگر به صورت آمپول). عموماً افرادی که عسل مصرف می‌کنند و از نیش زنبور استفاده می‌کنند، به ندرت با بیماری‌های رماتیسمی، درد پا، درد کمر و آرتروز مواجه می‌شوند و از سلامت کامل در طبیعت بهره‌مند می‌شوند.

یک پزشک می‌تواند با استفاده از نیش زنبور عسل، برخی از بیماری‌ها را که در اصل قابل درمان نیستند، درمان کند. تحقیقات دقیق و طولانی که در سال ۱۹۶۰ در یکی از آکادمی‌های مسکو انجام شد، نشان داد که زهر نیش زنبور عسل تأثیر درمانی قابل توجهی در درمان برخی از بیماری‌های جدی و مهم انسان دارد.

خواص عسل برای درمان درد مفاصل

الف: با استفاده از ضمادی که شامل عصاره پیاز نرگس و عسل طبیعی است، دردهای مزمن عصبی و نقرس قابل کاهش و درمان هستند.

ب: برای بیمارانی که به درد مفاصل مبتلا هستند، توصیه می‌شود صبح‌ها، یک لیوان از مخلوط جوشانده برگ زیتون و عسل را ناشتا مصرف کنند.

ج: مصرف مخلوطی از سرکه و عسل با انگور فرنگی سبز (کاسیس) به دلیل دارا بودن مواد معدنی مفید، بسیار مفید است. توصیه می‌شود قبل از صبحانه و ناهار، یک استکان از این مخلوط را مصرف کنید.

د: با ماساژ و مالیدن مخلوطی از مغز گردو و زیره سیاه کرمانی همراه با عسل، می‌توان در درمان دردهای مفاصل، دردهای پا، خستگی پا یا دست و تنگی عضلات موثر بود.

مقالات مرتبط

دررفتگی شانه

منظور از جابه جایی یا همان دررفتگی شانه خارج شدن سر استخوان بازو از حفره، مفصلی شانه می باشد که

مطالعه »

انواع گوژپشتی

شاید بعضی از ما زمانی خمیده شدن پشت آدم‌ها را نماد سالمندی می‌دانستیم، اما این روزها سبك زندگی ما و

مطالعه »
مشاوره رایگانمشاوره رایگان